| Marko7 |
Eu sou mestre a 4 anos.Jogo pathfinder a quase 2 anos e acho o guerreiro bem bugado na frente de outros personagens (não estou comparando ele com conjuradores poís sabemos que os conjuradores são bem mais desiquilibrados em nivel de poder). As novas habilidades do guerreiro são muito vantajosas somando com os talentos que a meu ver ele foi o maior beneficiado com o sistema pathfinder ganhando um talento a cada nivel impar (ja que recebe talento nos niveis par como de costume).
O outro poblema é relacionado ao druida sobre a sua forma selvagem. As formas selvagens do 3.5 eu sempre achei fraca. Gostei a mecanica do pathfinder em relação aos niveis. O problema é que um druida no nivel 10 pode se transformar em plantas grandes como VIPER VINE do bestiario 2. Essa planta tem um acerto altissimo que raramente um jogador venha errar e um dano de 5d6 + x. Tem outra planta ALRAUNE do bestiario 3 que alem do dano alto tem 199 de pv. Sem mencionar que um druida consegue conjurar magias em sua forma animal adquirindo talento.
Já o barbaro o livro diz que ele so pode ter um totem, em um livro q não lembro tem poderes de furia sanguinea que so podem tambem so podem ter uma e tem poderes como absorção de energia ou erupção de energia que podem ser combinados com os citados acima. Um jogador expertopode criar uma barbaro de nivel 10 ou 12 praticamente imune a um tipo de elemento.
Não estou criticando o sistema. Estou compartilhando esses problemas (ao meu ver) porque quero melhorar minha campanha. Ninguem chegou a usar essas situações mas estou prevendo esses problemas.
Quero a opinião de vcs para melhorar minha campanha em relação a esses problemas. Desejo mestrar niveis epicos. Nunca mestrei no 3.5 e sei que a paizo ainda não lançou, mas tem muitas riaturas nos bestiarios com niveis 22 pra la. Porem confesso estar assustado com o alto poder dos jogadores. Um druida de nivel 15 poder invocar um verme purpura é de intimidar.
E se me permitem mais uma duvida?
Quando um mago conjura armadura arcana ou invocar criaturas. Se ele ficar inconciente na batalha, as magias são canceladas?
| Gallant Armor |
Eu não falo português, então estou usando o Google Translate, peço desculpas antecipadamente por quaisquer erros. Eu não posso falar sobre suas perguntas sobre druidas e bárbaros, mas para sua pergunta sobre um rodízio que cai inconsciente; seus feitiços não terminariam a menos que o feitiço tivesse uma duração de concentração.
English version:
I don't speak Portuguese so I am using Google Translate, I apologize in advance for any errors. I can't speak to your questions on Druids and Barbarians, but to your question on a caster falling unconscious; their spells would not end unless the spell had a duration of concentration.
| Marko7 |
Sorry for translation errors, I do not speak English and am using google translator. I tried to correct the errors to the maximum.
I 4-year master. the I find the warrior well bumped in front of other characters (I am not comparing him to the magician or the cleric who, at higher levels are well strong). The new abilities of the warrior are very advantageous adding with the talents that in my view he was the biggest beneficiary of the pathfinder system gaining a talent at each odd level (since it receives talent in even levels as usual).
The other problem is related to the druid over its wild form. The wild forms of 3.5 I always found weak. I liked the mechanics of the pathfinder in relation to the levels. The problem is that a druid at level 10 can turn into large plants like VIPER VINE of bestiary 2. This plant has a very high hit that rarely a player comes to err and a damage of 5d6 + x. There is another ALRAUNE plant of bestiario 3 that besides the high damage has 199 of pv. Not to mention that a druid can conjure up spells in his animal form acquiring talent.
Already the barbaro the book says that he can only have a totem, in a book that I do not remember has blood rage powers that can only only have one and has powers like energy absorption or eruption of energy that can be combined with the mentioned above. An experienced player can create a level 10 or 12 barbarian practically immune to one type of element.
I'm not criticizing the system. I am sharing these issues (as I see it) because I want to improve my campaign. Nobody ever used these situations but I'm predicting these problems.
I want the opinion of you to improve my campaign in relation to these problems. I want to show epic levels. I have never mastered in 3.5 and I know that paizo has not yet released, but there are many rites in the bestiaries with levels 22 for la. But I confess to being scared of the high power of the players. A level 15 druid to summon a purple worm is to intimidate.
Belafon
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The other problem is related to the druid over its wild form. The wild forms of 3.5 I always found weak. I liked the mechanics of the pathfinder in relation to the levels. The problem is that a druid at level 10 can turn into large plants like VIPER VINE of bestiary 2. This plant has a very high hit that rarely a player comes to err and a damage of 5d6 + x. There is another ALRAUNE plant of bestiario 3 that besides the high damage has 199 of pv. Not to mention that a druid can conjure up spells in his animal form acquiring talent.
When you use a polymorph spell you use your own Attack Bonus (with the modifications from plant shape). Not the attack of the creature you polymorph into. The same is true for HP.
Link to polymorph rules in English
The rules should be somewhere near page 211 in the Portugese rulebook as well.
Already the barbaro the book says that he can only have a totem, in a book that I do not remember has blood rage powers that can only only have one and has powers like energy absorption or eruption of energy that can be combined with the mentioned above. An experienced player can create a level 10 or 12 barbarian practically immune to one type of element.
Resistances do not stack. Use only the highest. A level 10 barbarian can get to 20 resistance. To one element. That's not going to break the game.
Quote:Marko7 escreveu:
O outro problema está relacionado com o druida sobre sua forma selvagem. As formas selvagens de 3.5 Eu sempre encontrei fraco. Gostei da mecânica do patrão em relação aos níveis. O problema é que um druida no nível 10 pode se transformar em grandes plantas, como VIPER VINE of bestiary 2. Esta planta tem um sucesso muito alto que raramente um jogador começa a errar e um dano de 5d6 + x. Há outra planta ALRAUNE de bestiario 3 que além do alto dano tem 199 de pv. Para não mencionar que um druida pode conjurar feitiços em sua forma animal adquirindo talento.
Quando você usa um feitiço polimórfico, você usa seu próprio Bônus de Ataque (com as modificações da forma da planta). Não é o ataque da criatura em que você polimorfiza. O mesmo vale para a HP.
Link para regras polimórficas em inglês
As regras devem estar em algum lugar perto da página 211 no livro de regras português também.
Quote:Já o barbaro, o livro diz que ele só pode ter um totem, em um livro que eu não lembro de ter poderes de raiva do sangue que só pode ter um e tem poderes como absorção de energia ou erupção de energia que pode ser combinada com o mencionado acima . Um jogador experiente pode criar um nível 10 ou 12 bárbaros praticamente imune a um tipo de elemento.As resistências não se acumulam. Use apenas o mais alto. Um nível bárbaro do nível 10 pode chegar a 20 de resistência. Para um elemento. Isso não vai quebrar o jogo.
| Scott Wilhelm |
I'd let your players design the characters they want and let that be your indicator of how high-powered they want the campaign to be. Make your encounters challenging for your Players' characters. Most characters built for aggressive strengths also have aggressive weaknesses. Play to their weaknesses most of the time. Play to their strengths some of the time.
| Nyerkh |
Also, Energy Resistance from different sources/powers will not stack. Like 99% of the time, with maybe a few exceptions that will be clearly stated.
The wild shape issue has been touched on above, but yeah : not how that works either.
Druids are strong, just not that much.
High levels have always been - and likely always will be - tricky in any d&d based game. It's kind of part of the package, like it or not.
Then again, a lot of campaigns don't last that long.
Finally, I can't guarantee it but there's bound to be some sort of community out there in your own language, which might make getting answers easier. Pathfinder is big enough and has been around long enough, depending on when the local translation came out.